مجموع: تومان
مجموع: تومان

کلمه Split به معنی دونیم کردن هست که معمولا هم تقسیم به اعداد زوج رو با split بیان میکنن . Splitter هم همونطور که از اسمش معلومه وظیفه تقسیم کردن یا جدا کردن رو داره . اما جدا کردن چی ؟ جدا کردن سیگنال خط تلفن اصلی به یک سیگنال تلفن و یک سیگنال  ADSL . اسپلیتر یک دستگاه کوچک معمولا سفید رنگیه که کلا ۳ تا پورت داره . ۱ پورت ورودی و دو تا پورت خروجی . 

adsl-splitter
نمونه ای از نویزگیر یا همان اسپلیتر

اصلا این اسپلیتر چیه!؟ آیا فقط نویز تلفن رو میگیره؟

این روزها کمتر کسی رو پیدا می کنید که با اینترنت و مودم های ADSL آشنایی نداشته باشه گاها شاید شنیده باشیم که
از کندی گرفته تا قطعی کامل اینترنت شکایت داریم ولی سوال پیش میاد آیا می دونستید که «یکی از دلایل قطعی و کندی اینترنت» شما می تونه همین قطعه کاربردی کوچک و ساده باشه؟

معمولا یا معیوب هستند یا بگونه ای اشتباه اونها رو نصب می کنیم.

به زبان ساده این قطعه کوچک یک ورودی و دو خروجی دارد که ورودی را از پریز تلفن شهر تغذیه کرده و به شما دو خروجی مجزا خواهد داد که یکی برای دستگاه مودم شما و دیگری برای دیگر دستگاه های مرتبط با خطوط تلفن همانند فکس- دزدگیر- آیفون درب منزل و تفلن و غیره کاربرد دارد.

توجیه فنی کار

اسپلیتر ابزاری‌ برای جدا کردن ارتباط تلفنی – صوتی و مبادلات اینترنت از یکدیگر است. از نظر فیزیکی قطعه‌ای‌ کوچک با یک ورودی برای خط تلفن و دو خروجی برای گوشی تلفن و مودم ADSL است.

همان‌طور که می‌دانید یکی از مزایای اینترنت ADSL استفاده هم‌زمان از اینترنت و تلفن است. برای جلوگیری از اختلال در دو سرویس اینترنت و تلفن نباید دستگاه‌های جانبی (تلفن، فکس و …) به صورت مستقیم بر روی خط تلفن قرار گیرند. این بدان معناست که برای استفاده از هر دستگاهی که قرار است به صورت مستقیم بر روی خط وصل باشد، یک اسپیلیتر نیاز است. اسپلیتر می‌تواند از اختلالات جانبی مانند نویز و قطع و وصلی تلفن و اینترنت جلوگیری و به افزایش سرعت سرویس اینترنت ADSL شما کمک نماید.

جمع بندی

نکته مهم آخر اینکه اگر خروجی ها را جابه جا بزنید قطعا به مشکل برخورد خواهید کرد، بگونه ای که قطعا یکی از ارتباطات شما قطع کامل یا دچار اختلالاتی جدی خواهد شد. مثلا بوق تلفن نویز شدیدی خواهد داشت و سرعت اینترنت شما کند یا بطور کامل قطع می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X